Nasi Partnerzy:

Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Wsi Dębnica

1 2 7 15 3 4 5 6 8 9 10 11 12 13 14 16 17 19

W dniach 22-24 maja 2019 roku 41 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami (p. Dorotą Szmaj, p. Pawłem Błaszczykiem oraz p. Justyną Kaczmarek-kierownikiem wycieczki) udali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy.

Głównym celem wyjazdu było poznanie stolicy, pogłębienie dotychczasowej teoretycznej wiedzy historycznej i społecznej poprzez bezpośredni kontakt z „żywą historią”, której w Warszawie nie brakuje.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Powstania Warszawskiego, które wzbudziło wiele emocji w uczniach naszej szkoły. Około godziny 13.00 przejechaliśmy pod Pałac Kultury i Nauki, skąd mogliśmy podziwiać widoki przepięknej Warszawy z 30 piętra. Panorama Warszawy zrobiła na nas ogromne wrażenie!

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Centrum Nauki Kopernik. Wizyta tam pozwoliła nam w praktyce poznać wiele zjawisk, o których uczyliśmy się tylko w teorii, m.in. z dziedziny matematyki, biologii, fizyki, geografii i chemii. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Było dużo nauki i zabawy!

Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy sie na zasłużony odpoczynek do hotelu REWITA w Białobrzegach, który okazał się bardzo malowniczym obiektem nad Zalewem Zegrzyńskim.

Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie rozpoczęliśmy od śniadania, po którym wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie miasta. Zaraz po dotarciu do stolicy, spotkaliśmy się z p. Zbyszkiem, który okazał się nie tylko wspaniałym przewodnikiem, ale również super kompanem do pogaduszek. Ponieważ dzień był dość ciepły, od razu udaliśmy się na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza – symboliczną mogiłę upamiętniającą bezimiennych żołnierzy poległych w obronie ojczyzny. Następnie spacerkiem przeszliśmy w kierunku Starego Miasta, przewodnik pokazywał i opowiadał nam ciekawostki o najważniejszych miejscach i pomnikach Warszawy. Widzieliśmy Kolumnę Zygmunta, Pomnik Syrenki, Barbakan, Pomnik Małego Powstańca, Bazylikę archikatedralną św. Jana Chrzciciela i wiele innych. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Tam spotkaliśmy kataryniarza, który swoim śpiewem i piękną grą przyciągał masę turystów.

Następnie udaliśmy się w stronę cmentarza wojskowego na Powązkach. Zobaczyliśmy groby bohaterów narodowych, sportowców, ofiar katastrof lotniczych i wysłuchaliśmy ciekawych historii związanych z tym miejscem. W drodze między jednym a drugim punktem na cmentarzu przemierzaliśmy alejki pełnie skromnych, jednakowych, krzyży. Były to groby żołnierzy. Na tabliczkach często widniał napis „NN”. Widząc takie miejsce uświadamiamy sobie, jak tragiczne są konflikty zbrojne, ile niosą za sobą śmierci i cierpienia. Potem przeszliśmy na część cmentarza, w której pochowani są znani ludzie, którzy odeszli w ciągu ostatnich lat. Było to silne przeżycie, ponieważ mieliśmy okazję zobaczyć groby osób, które widzieliśmy w telewizji, czytaliśmy o nich w gazetach, być może niektórzy z nas znali ich dorobek artystyczny i wreszcie o których śmierci słyszeliśmy w mediach. Zatrzymaliśmy się również dłużej przy pomniku upamiętniającym ofiary katastrofy samolotu w Smoleńsku. Spacer po Wojskowym Cmentarzu Powązkowskim, mimo małego deszczu, był cenną lekcją, która chyba każdemu z nas, niezależnie od wieku, powinna zapaść w pamięci.

Następnym punktem zwiedzania był obiekt Telewizji Polskiej na ulicy Woronicza 17. Zobaczyliśmy, jak to wszystko wygląda z drugiej strony ekranu telewizora. Dowiedzieliśmy się jak powstają programy telewizyjne, patrzyliśmy przez kamery, zasiadaliśmy w miejscach, gdzie na co dzień kręcone są wywiady, programy rozrywkowe czy informacyjne.

Zmęczeni, ale spragnieni kolejnych wrażeń udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych. Uczestnicy wycieczki zachwycali się także florą i fauną tego parku, do zdjęć "pozowały" nam przepiękne pawie.

Trzeci dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany. Po smacznym śniadaniu pojechaliśmy zwiedzić kolejny, niezwykle ważny dla uczestników wycieczki obiekt -Stadion Narodowy. Wraz z przewodnikiem przeszliśmy trasą „Piłkarskie Emocje”. Jest to droga piłkarzy przybywających na stadion, strefa zawodnicza, szatnie z pamiątkowymi koszulkami polskich piłkarzy, sala odnowy biologicznej, łazienki. Mieliśmy możliwość zasiąść na ławkach kibiców oraz zajrzeć w różne ciekawe miejsca. Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Jest to na pewno jeden z najładniejszych obiektów w stolicy. Naprawdę, robi wrażenie!

Stamtąd udaliśmy się do Centrum Handlowego "Złote Tarasy". Dwie godziny biegania z zakupami sprawiły, że wszyscy byli wykończeni, ale też ,,spełnieni''. W galerii czekała na nas cudowna niespodzianka. Specjalnie na spotkanie z nami przyszła nasza absolwentka, a teraz aktorka, która od jakiegoś czasu mieszka w Warszawie - pani Aneta Pawelec. Dziękujemy bardzo za poświęcony nam czas. Było naprawdę super!

Podczas zwiedzania Sejmu uzyskaliśmy wiele ciekawych informacji, dotyczących długoletniej historii i tradycji polskiego parlamentu. Po rutynowej kontroli zostaliśmy wprowadzeni w podziemne korytarze, a następnie do sali obrad, którą znaliśmy do tej pory tylko z relacji telewizyjnych. Pani przewodnik opowiadała nam o historii polskiego Sejmu oraz jego obecnych pracach. Zobaczyliśmy tablice pamiątkowe w olbrzymim holu, stanowisko dla prasy i telewizji oraz salę, w której obradują komisje sejmowe. Był też czas na pytania i pamiątkowe fotografie.

Potem przyszedł czas na obiad w samym centrum Warszawy tuż przy Pałacu Kultury i Nauki. Chyba nikt z nas na długo nie zapomni smaku tej ogórkowej. Było pysznie!

O godzinie 17.00 najedzeni do syta, pełni wrażeń, usatysfakcjonowani, ale i trochę smutni, ponieważ wycieczka trwała zdecydowanie za krótko, wyruszyliśmy w drogę powrotną do Dębnicy.

Uważamy, że wycieczka była udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Wszyscy uczniowie byli pod wrażeniem piękna naszej stolicy oraz liczby atrakcji, jakie można tu spotkać. Na pewno nikt nie zapomni pobytu w tym mieście i zechce jeszcze tam powrócić. Mieliśmy okazję przekonać się, że Polska to przepiękny kraj, a Warszawa to europejskie miasto z bardzo bogatą historią, tradycją i kulturą.

01.jpg 02.jpg 03.jpg 04.jpg 05.jpg 06.jpg 07.jpg 08.jpg 09.jpg 10.jpg 100.jpg 101.jpg 102.jpg 103.jpg 104.jpg 105.jpg 106.jpg 107.jpg 108.jpg 109.jpg 11.jpg 110.jpg 111.jpg 112.jpg 113.jpg 114.jpg 115.jpg 116.jpg 117.jpg 118.jpg 119.jpg 12.jpg 120.jpg 121.jpg 122.jpg 123.jpg 124.jpg 125.jpg 126.jpg 127.jpg 128.jpg 129.jpg 13.jpg 130.jpg 131.jpg 132.jpg 133.jpg 134.jpg 135.jpg 136.jpg 137.jpg 138.jpg 139.jpg 14.jpg 140.jpg 141.jpg 142.jpg 143.jpg 144.jpg 145.jpg 146.jpg 147.jpg 148.jpg 149.jpg 15.jpg 150.jpg 151.jpg 152.jpg 153.jpg 154.jpg 155.jpg 156.jpg 157.jpg 158.jpg 159.jpg 16.jpg 160.jpg 161.jpg 162.jpg 163.jpg 164.jpg 165.jpg 166.jpg 17.jpg 18.jpg 19.jpg 20.jpg 21.jpg 22.jpg 23.jpg 24.jpg 25.jpg 26.jpg 27.jpg 28.jpg 29.jpg 30.jpg 31.jpg 32.jpg 33.jpg 34.jpg 35.jpg 36.jpg 37.jpg 38.jpg 39.jpg 40.jpg 41.jpg 42.jpg 43.jpg 44.jpg 45.jpg 46.jpg 47.jpg 48.jpg 49.jpg 50.jpg 51.jpg 52.jpg 53.jpg 54.jpg 55.jpg 56.jpg 57.jpg 58.jpg 59.jpg 60.jpg 61.jpg 62.jpg 63.jpg 64.jpg 65.jpg 66.jpg 67.jpg 68.jpg 69.jpg 70.jpg 71.jpg 72.jpg 73.jpg 74.jpg 75.jpg 76.jpg 77.jpg 78.jpg 79.jpg 80.jpg 81.jpg 82.jpg 83.jpg 84.jpg 85.jpg 86.jpg 87.jpg 88.jpg 89.jpg 90.jpg 91.jpg 92.jpg 93.jpg 94.jpg 95.jpg 96.jpg 97.jpg 98.jpg 99.jpg

Szkoła Podstawowa im. Polskich Olimpijczyków