Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to święto obchodzone corocznie 2 kwietnia, mające na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat autyzmu. W geście wsparcia, akceptacji i zrozumienia osób z zaburzeniami ze spectrum, 2 kwietnia cały świat zapala się na niebiesko.

Nasza szkoła również włączyła się w akcję jako znak solidarności z osobami z autyzmem. Z uwagi na to, że w tym roku dzień przypadł w niedzielę, wydarzenie obchodziliśmy 3 kwietnia w poniedziałek.  W naszej szkole również nie zabrakło niebieskich akcentów i symboli Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Przygotowania zaczęliśmy od zrobienia gazetek na korytarzu, które przedstawiały najważniejsze informacje, wyjaśniające „Co to jest autyzm”, „Czy osoby z autyzmem są geniuszami” i „Czy autyzm dotyka tylko dzieci”.  W naszej szkole, z tej okazji, przygotowano  kilka wystaw z najważniejszymi informacjami odnośnie trudności, z jakimi zmagają się osoby dotknięte tym zaburzeniem.

Tego dnia wśród uczniów dominował w ubiorze kolor niebieski, ponieważ to kolor solidarności z autyzmem. W klasach zorganizowano zajęcia poświęcone tematyce autyzmu. Nauczyciele przybliżyli uczniom zagadnienia autyzmu poprzez projekcie filmów „O tym co chciałyby Ci powiedzieć osoby z autyzmem” oraz „Autyzm wprowadza zmysły w błąd” z udziałem polskiego aktora Bartłomieja Topy. Uczniowie uczestniczyli w pogadance i uświadomili sobie, że osoby ze spektrum autyzmu, chociaż wyglądają zupełnie zwyczajnie, to odbierają świat inaczej niż większość z nas.

Podczas zajęć nie zabrakło również ćwiczeń, dzięki którym dzieci mogły doświadczyć jak odczuwają i odbierają świat osoby z autyzmem. Wszystkie podjęte działania miały na celu podniesienie świadomości naszych uczniów na temat autyzmu oraz zwrócenie uwagi na problemy i potrzeby osób z autyzmem.

Mamy nadzieję, że nasze działania poszerzą wiedzę i tolerancję naszych uczniów wobec osób dotkniętych autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju.

Nad całością czuwały p. Pedagog Natalia Cicha i p. Małgorzata Wilczyńska, natomiast pracami poszczególnych zespołów klasowych kierowali wychowawcy. Uczniowie i Rodzice zaangażowali się wyróżniająco.

Wszystkim uczniom i wychowawcom wielkie słowa podziękowania za wniesiony wkład i wielkie zaangażowanie w zorganizowanie tego WYJĄTKOWEGO DNIA.

Dziękujemy za współpracę Rodzicom!

Skip to content